Daily Fresh Food en derde partijen maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren, de website te optimaliseren en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door op de akkoord button te klikken, gaat u hiermee akkoord. Zie onze privacy- en cookieverklaring voor meer informatie.
Visual

Samen stap voor
stap beter

'Wij zijn toekomst gericht
en hebben oog voor
veranderingen
in de wereld.'

 


Met onze passie voor eten en koken willen wij het genieten van lekker en gezond eten bereikbaar maken voor iedereen, met aandacht en zorg voor mens, dier, milieu en omgeving. 

Samen met medewerkers, leveranciers en kennispartners werken we als één team om die belofte daadwerkelijk waar te maken.

Hoe gaan we dat waarmaken? Door onze verantwoordelijkheid te nemen voor de ecologische en sociale gevolgen van onze bedrijfsvoering. In ons MVO-beleid hebben wij onze ambities, doelstellingen en maatregelen gedefinieerd.

Neem contact met ons op voor meer informatie over ons MVO-beleid. Wij vertellen u hier graag meer over.

Ecologische duurzaamheid

In het kader van ecologische duurzaamheid willen wij verantwoord omgaan met het milieu om uitputting van de natuurlijke hulpbronnen en klimaatverandering te voorkomen. Zo moeten toekomstige generaties net zo van de wereld kunnen genieten en profiteren als wij.

Om aan deze opgave bij te dragen hebben we in 2020 onderstaande zes ecologische thema’s geïdentificeerd om onze impact op het milieu te verbeteren: afval, assortiment, omgeving, productie, transport en verpakkingen.



Visual
Visual
Visual

Sociale duurzaamheid

Kennisrijk, loyaal, gedreven en kwaliteitsbewust, dat zijn de waarden waarop we dagelijks handelen en ons gedrag baseren. Zo willen wij ook dat medewerkers, klanten en overige relaties ons ervaren.

Als schakel binnen onze samenleving willen wij verantwoordelijkheid nemen naar onze stakeholders.

Wij doen dit door proactief een positieve bijdrage te leveren aan onze stakeholders. Denk hierbij aan klant- en medewerkerstevredenheid, een vitaliteitsprogramma en een sponsorbeleid.

Visual

Faciliteren van klanten

We willen klanten ondersteunen in hun keuze voor duurzame producten. Met ons eigen duurzame beeldmerk is het op onze bestelwebsite My Daily makkelijk om duurzame producten te herkennen. Klanten kunnen filteren op dit duurzame beeldmerk in de filter opties, op die manier willen wij het voor onze klanten vergemakkelijken om te kiezen voor duurzaam, maar willen wij ook onze klanten stimuleren om een duurzamere keuze te maken.

                                  

Visual

Met lekkere en gezonde voeding dragen we bij aan de vitaliteit van mensen.

Ons motto luidt niet voor niets: Better food, better life. We blijven ons hier voortdurend in ontwikkelen.
Toch wordt de voedingsindustrie niet alleen op de proef gesteld door de uitdaging op het gebied van gezondheid.
Ook uitdagingen zoals het duurzame gebruik van grondstoffen en het beperken van klimaatverandering worden steeds urgenter
en zijn door de VN benoemd als de grootste uitdagingen van de foodsector voor de komende decennia.
De conclusie is dat de huidige manier van productie, distributie en consumptie niet toekomstbestendig is. Hier moet verandering in komen,
niet alleen voor de gezondheid van de mens, maar ook voor het welzijn van onze planeet.
We willen transparant zijn over onze impact, over onze duurzame ambities en hoe we dit in de praktijk gaan realiseren.
We hebben als maatschappij een gemeenschappelijk doel: een toekomstbestendig en duurzaam voedselsysteem.
Béter dan het huidige systeem. Dit is geen gemakkelijke opgave, het vergt tijd en samenwerking. Samen stap voor stap Beter.
Visual